29 Mart 2013 Cuma

ÇOK KOLAY ROBA ASTARLAMA YAPILIŞI

Esselamu Aleykum;

Yine epeydir ortalarda gözükmedim ama, sizleride yorumsuz bırakmadım.

Bunu ilk defa yapacağğım ama hiç kimse bunu ahkam kesmek gibi algilamasın. Benim hiç bir dikiş deneyimim yok. Tamamen uydurukçuluktan çıkan az biraz teknik öğrenmeye başlayan biriyim Bu roba astarlamakda benim için ölümdü. Taaki geçenlerde lacheen de görene kadar. Aslında bir kaç blogda daha görmüştüm ama karmakarışık gediği için olayı çözememiştim. Kendi bildiğim gibi astarlayıp, kol biyeleri için uğraşmıştım.

Bu aralar küçük kzııma bir sürü elbise diktim.
İlk elbisede astarlamayı bilmediğim için astarla birlikte diktim..
İkinci elbisede astarla birlikte diktim ama yaka ve kolları ayrı biye ile döndüm...
Üçüncü elbisede yakayı astarladım kollara biye döndüm
Dördüncü elbisede ayyyhhhhh yeter artık diyip bir araştırma yaptım bütün robayı astarla döndüm...
Sonuç:  ben o kaddddar uğraştım anca 4. elbisede çözdüm olayı..:

Cahil olmak zor iş vesselam.
Ama bu sayede yaparak deneyerek kitaptan ders çalışırı usulu öğrenmediğim için öğrendiklerim kalıcı oluyorlar. Ve her yaptığım bir öncekinden daha iyi olduğu için daha çok dikiş sevdalısı oluyorum..

O yuzden o kadar araştırıp hala yapamadığım en sonunda çzödüğüm bu tekniği sizlerle paylaşmak istiyorum. Amacım şöle yapıyoruz böle yapıyoruz diye ahkam kesmek değil, Bu kolaylığı birde benim görsellerimle anlatmak:

İlk önce astarla bedeni omuzlarından birleştiriyoruz. Burda astarla bedenın aynı ölçülerde olması aynı dikiş paylarına sahip olması işinizi kolaylaştıracakır...


Yakadan ve kollardan 1 cm dikerek astarla bedeni birbirine yuzu yuzune geleckek şekilde dikiyorsunuz.. Arkasını düğmeli yapmak için arka etekten başlayıp diğer tarafa gelene kadar dikiyorsunuz. Ben fermuarlı yapacağım için arkayı dikmedim...


Kumaşın dönmesi için dikiş paylarını yarım cm den kesiyoruz rahat dönmesi içinde makasla minik çıtlar atıyoruz.

Sonra sağ taraftakı arka robayı bi ucundan içeri geçirip omuz aralığından diğer omuz aralağından geçirip döndürüyoruz.



Döndürme işlemi bittikten sonra yan dikişleri kapatıp tamamiyle Astarlama işini bitirmiş oluyoruz. En son ütüleyip alt eteği birleştiriyoruz. benim eteğimin fermaurı olmadığı için bitmiş halini gösteremiyorum. Umarım benım gibi acemiler için açıklayıcı olabilmişimdir.


Hayırlı ve huzurlu kalın inş....

22 Mart 2013 Cuma

KIZ ÇOCUKLARINA KAT KAT MAVİ DANTEL ELBİSE

Esselamu Aleykum;

Bir süre oldu bu parçayı bitireli aslında ama yayınlamak nasip olmadı:)) Malum bu yaz bir sürü düğün, nişan var bizde Allah nasip ederse...Elimde de metresini 3,5 tl ye aldığım dantellerim  var kullanayım dedim. Bu ara buyuk kzııma çalışıyorum hep...Sırada cimcimeninkiler var inş.

Bir bluzunu kalıp kullanarak, kullanmadığım eski bir penye bluzumu kestim. İç astarını yapmak için yine kızımın küçük gelen siyah bir badisini kestim. Yani üst tarafı tamamen değerlendirdim. Yıllardır dolap bekleyen şeyler.

Alt kısmınada ölçülerini belirlediğim yerlerden makinanın en seyrek zigzagında dikip büzgü yaptım ve diktim. Aslında 4 kat çalışmıştım faat bayağı uzun geldi. Bir katını çıkarıncada biraz kısa oldu ama.Seneyede çıkarttığım katı ekleyıveririm:))

Yakasını bebe yaka çalıştım ki çok sade kaldı robası çünkü. Epey epey yaptığım işleri kendim beğenir oldum. Eskiden ben olacaktım o bebe yakayı tekrar bir daha pervazla dönecektim pehhh:)) Beline de bedenle eteğin birleştiği yere geniş bir kemer yaptım , uçlarına siyah kurdela diktim. Oda evde vardı muhtemelen bir hediye paketinden çıkma..











Maaliyet:

Kumaş : 1 mt 3,5 tl
Fermuar: 1,5 tl
Kurdela:  1 tl
Siyah penye kısmı değerlendirme olarak düşünürsek;
Toplam: 6tl

Hayırlı ve huzurlu kalın....

13 Mart 2013 Çarşamba

KIZ ÇOCUKLARINA DANTEL ELBİSE-PANTALON PAÇASINDAN MİNİ YELEK DİKTİM

Esselamu Aleykum;

Bu aralar nedense iş çıkmıyor elimden. Kızımın ayağını kırıp raporlu evde olmadı, iki kızımın birbirleri ile didişmesi, :)) hasta ziyaretine gelenler derken işler yığıldı. Kaplumbağa hızında ilerliyor dikişlerim.

Dantelden buyuk kızıma olan elbisesinin kalıbından yararlanarak biçtim. İç astarı ile dış dantelin birbirinde n ayrı ayrı durmasını sevmediğim için içle dışı bir diktim. Kol ağızlarına gelince evirdim çevirdm kafamı birtürlü yatıramadım. Çünkü döndüremedim. Tam o sırada Zeynep Ablam imdadıma yetişti. Zaten dönmeyeceğini biye ile döndürmem gerektiğini söledi. Bende biye ile döndürdüm. Kendi kumaşından biye yaparak elimle teğelledim önce sonra diktim:))








Eşimin yırtılan kotunu artık bundan birşey yapmam diye attım çöpe. Dururmuyum huyum batsın. Aldım geri diz altlarını kestim bişi yaparım caaaanım yumuşacık kot atılırmı şincik...Hemen olan ve benim pek sevdiğim yeleğinden kalıp olarak yelek biçtim ve hemen de ogun diktim. Cep çalıştım üzerlerini renkli taşlarla süsledim. Ense hariç hiç bir yere pervaz dönemedim kumaş yetmedi. Ama yumuşak olduğundan kıvırarak rahatca döndüm.





Durumdan iki kzıımda memnun ben onları memnun ettiğim için en bahtiyarım..

Hayırlı ve hzuurlu kalın...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...