30 Ocak 2013 Çarşamba

ETAMİN- ÇARPI İŞİ İSİM YASTIĞI DİKTİM

Esselamu Aleykum;

Geçenlerde isim yastıklarını paylaşmıştım. Ama dikmek nasip olmamıştı. İşte bu defa sıraya onlarıda koydum. Sırada çok şey var..Bunları kesip kesip hazırlamıştım. Arkadaşıma diktiğim alt açmadan sonra hemen dikmiştim.

İç kılıflarını dikip silikon elyaf doldurum. Dışlarını dikip köşelerine hazır püskül ekledim.






Hayırlı ve huzurlu kalın...

29 Ocak 2013 Salı

FİNCAN KEK

Esselamu Aleykum;

Yazılarıma selam vererek başlamak hoşuma gidiyor. Ve tabi sizler için hayır dileyerek bitirmekde::))

Geçenlerde face de biri paylaşmıştı bu tarifi. Bende tatmıştım ama tarıfını bilmediğim için denememiştim . Yapmakda aklıma gelmemişti. Ani bir kararla kandil akşamı kalktım yaptım.. Daha ocaktan inerken komşumun getirdiği kandil helvası için bende kendisine fincan kek ikram ettim. Kıme niyet kıme kısmet bu işte:

Malzemeler:

1 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı süt
2 çay bardağı un
kabartma tozu
Sadece 1 yemek kaşığı hatta hiç sıvı yağ

Ben ilkinde tarifinde yok diye sıvı yağ kullanmadım. Bayağı sert oldu ama yemesi kolaydı.
2. defa yaptığımda yumuşak olsun diye yarım çay bardağı sıvı yağ koydum. Daha guzel kabardı yumuşacıktı fakat kalıptan çıkartmak zordu. O yüzden bence 1 yemek kaşığı sıvı yağ yeterli olacaktır.

Bu karışımdan 7 tane kupa bardak çıkıyor. Bardakları yağladıktan sonra harcı yarısına kadar koyuyorsunuz. Geniş bir tencereye dizdikten sonra kupaların yarısına kadar su dolduruyorsunuz . Ağzını havlu ile kapatıp kapağı kapatıyorsunuz. Yüksek ateşte kaynayıncaya kadar, kaynadıktan sonra çok kısık ateşte ağzını hç açmdan 25-30 dk pişiriyorsunuz. Piştikten sonra kapağı açtığınızda gördüklerinize inanamayacaksınız. Evet bu kek hem fincanda, hem buharda hemde ocakda pişiyor..

Bardaklar kırılmıyor. Ben cam ve porselen kullandım. Fakat ucuz gibi olan porselenları kullanmayın. Varsa kasede olabiliyor. Sanırım kağıt bardaklarda iş görür.





Hayırlı ve huzurlu alın......


28 Ocak 2013 Pazartesi

KIZ ÇOCUKLARINA KÜRK BOLERO ÖRDÜM

Esselamu Aleykum,

Kaç saatir post yazıyorum. Amma birikmiş. Sırayla güncelleyeceğim artık.

Bu kızlar için kürkümsü boleromsu şeyler pek moda oluyor kış gelince. Peluş olanlarının fiyatını sordum. ben o paraya kaç metre kumaş alırdım. Aldığım o kumaşla iki kızıma bana vede arkadaşlarıma bile yelek çıkardı inanın.,,

Elbiseleri ile giymek için küçük kızımada lazımdi böyle birşey. E peluşu dikmekde zahmetli. Eve sokamam zaten kızım öksürür durur.

Şu sakallı ipten öreyim dedim . Yüncüye gidince bu iple karşılaştım . Asıl amacı bebek battanıyesi örmekmiş ama... Dedim bu tam bana göre. Bir çok yerde kullanılabilir. Şimdiden fikirler uçuştu kafamda.

Ben kızımın bir hırkasını ölçü alarak ördüm. Önlerini açık yaptımki elbiselerin modeli gözüksün diye. Ben bu ipi 5 no ile ördüm. ama sanırım 6 no tam iyi olurmuş.

2 yaş için
Arkasını 40, kollarını 25, önünü ise 5den başlayıp her sırada çoğalttım.





Hayırlı ve huzurlu kalın.....

14 Ocak 2013 Pazartesi

Kelâmdan kaleme dökülen....: Ve insan aldandı

Kelâmdan kaleme dökülen....: Ve insan aldandı: Çok günah işlediğinden dolayı ümitsizliğe düşen ve bu anlamda ne yapması gerektiğini düşünenlere! Rabbimizin bu sözlerini sizlere âci...

11 Ocak 2013 Cuma

FELLAH KÖFTESİ

Esselamu Aleykum;

Daha 2 gün önce blogger arkadaşlarımdan birinde gördüğüm ve hemen denediğim bulgurlu köfte adı altındaki yemeğin aslı Fellah Köftesiymiş onu öğrendim...

Biz çok memnun kaldık. Hatta benim gonca yediyse çoğu kişide yer yani o kadar. Nette biraz araştırma yaptıktan sonra, değişik tarifler var çünkü....ben benim usulce yaptım. Mantı derdinden kurtuldum.. Oh ne ii oldu .. Hatta bizde meşhurdur kızlarla bir araya geldik mi bu tarz şeyleri pek severiz. İstiridye börekten sonra yeniden meşhur olacağım sanırım:))))

Gelelim tarife:;

Malzemeler:
1 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvı yağ(olmasa da olur)
Tuz
Yarım yemek kaşığı salça(ben renk vermesi için kullandım , olmasada olur)
Hamur hali alana kadar yeterince un

Sos için:(benim üsülüm)
1 çay bardağı rendelenmiş domates
1 yemek kaşığı salça
1,5 su bardağı su
Kırmızı biber
Tuz
Sıvı yağ

Yapılışı:
İnce bulguru sıcak su ile iyice şişiriyoruz. Şişince içine yumurta, salça, tuz, yağ ilave edip yoğuruyoruz. Hamur halini aldığından emin olana kadar un ilave edip şekil verebileceğimiz yumuşaklikta hamur elde ediyoruz. Elimizle ceviz büyüklüğünde misketler yapıp ortalarını bastırıyoruz. Hafif ıslatılmış tepsiye diziyoruz. Yağ ve tuz ile kaynatılmış derince bir kaptaki suya sıra sıra atıp haşlıyoruz. Haşlanan köfteler suyun yüzüne çıkacaktır, hemen alıyoruz.






Haşlama işi bittikten sonra sosunu hazırlıyoruz. Sos malzemelerin hepsini sırasıyla ilave edip kaynatıyoruz. Kaynayan suyu biraz ılıdıktan sonra köftelerimizin üzerine döküyoruz. Tabağa aldığımız köftelerin üzerine sarımsaklı yoğurt ve maydanoz ilave edip afiyetle yiyoruz.


Sosun bu kadar yağlı göründüğüne bakmayın. Sıvıyağ kullandığım için yüzeyde birikiyor:))



8 Ocak 2013 Salı

POLAR ATKIDAN HIRKA YAPTIM

Esselamu Aleykum;

Elimdeki yarım işlerim bitmedi. Sipariş olarak yaptığım 2 etek bir peplum, ne yazıkkı fotograflayamadan gittiler sahiplerine.

ŞU aralar bir yoğunluk bir miğde bulantısı ile de uğraşınca kontrollerden vakit almadı post yapmaya.

Uzun zamandır elimde olan ilaç firmesının verdiği poları kalıteli olan bir atkı vardı. Reklam logolu olduğu için kullanılmadı. Öylece kaldı bir kaç yıl.Atsan atılmaz satsan satılmaz.. E serde değerlendirmecilik huyuda var. Arkadaşımın doğacak bebeğine bir hırka yapayım dedim. Kestim biçtim sonuç umduğumdan da güzel oldu.

 Yakasını pervazla döndüm ki fermuar boynunu acıtmasın die. Uğur böceğine uyumlu renk fermuar da dikince giydirmeye kıyılmaz :))








3 Ocak 2013 Perşembe

HAMUR ÇORBASI

Esselamu Aleykum;

BU ara işlerim yoğun. Diktiğim bir kaç parça ürünün yok fermuarı yok provası yok eni, boyu problemler çıktığı için yarım işler bırakıyorum ...En sinir oldugum şey yarım işlerdir. Neyse bunlar bitsin toparlayacağım inş. ortalığı.

Bu arada bugun hamurlu çorba yaptım..Netten batım ama doğru durust tarif veren yok en iyisimi dedim bunu ben bi postlayım..

Biz ailecek çok severek yeriz. Özellikle kışı aylarında ve canım biraz mantımsı şeyler çektiğimde hissederim bu çorbanın yokluğunu...

Malzemeler:
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 rendelenmiş kuru soğan
Tuz

Yapılışı:
Malzemeleri hepsini karıştırıp bir hamur elde ediyoruz. Unu az gelirse siz ilave yapabilirsiniz. Sonra hamurdan findık büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlıyorsunuz. Birbirine yapışmaması için un serpilmiş bir tepside biriktiriyoruz.Ben benim minnakın huzursuzluğu yüzünden gelişi güzel yaptım.






5 Su bardağı suyu bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynayınca içine top hamurlarımızı atıyoruz. Hamurlar pişmeye yakın suyunun özleşmesi için yarım çay bardağı un ile suyu ezp ilave ediyoruz. Hamurlarımız pişene kadar sıvılığını ayarlayarak kaynatıyoruz.



Pişince bir tavada yağ ve kırmızı biber eritip çorbamıza ilave ediyoruz. İsteğe göre yoğurt da ilave edebilirsiniz.


Yanına salatadan başka hiç birşey yapmayın arkadaşlar. Yoksa kalır. Kendisi hem çorba hem ana yemek hemde makarna yerine geçtiği için hepsi bir arada çıkmış oluyor.

Afiyet olsun löp löp et olmasın enerji olsun:)))

Hayırlı ve huzurlu kalın..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...