11 Aralık 2013 Çarşamba

TENCEREDE PİŞEN KEK

Esselamu Aleykum;

Bilirsiniz benim bir fincan kekim vardı. Ama sayıca az çıktığından bana yeterli gelmiyordu. Ah keşke bunun kalıpta olanı olsa diyordum. Neyseki instagramda karşılaştım veee denedim Sonuç; haarikaa!!!

Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı ılık su
yarım su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
50 gr bitter çikolata( ben kullanmadım)
2 su bardağı un
1 paket vanilya ve kabartma tozu

malzemelerin hepsını çırpıyoruz. Normal kek hamurumuzdan daha akışkan bir hamur elde edeceksiniz korkmayın harika olacak. Benim orta boy kek kalıbımı yağlayıp içine döktüm. Tam yarısına geliyor.

İçine sığacak yuksekce bir tencere buldum ve yarısına kadar soğuk su doldurdum. Çeşme suyu yani. kalıbımı su dolu tencerenin içine oturttum. Üstüne kuru bir havlu kapatıp tencerenin ağzını kapattım. Yüksek ateşte kaynayıncaya kadar (kaynadığını tıkır tıkır sesinden anlıyorsunuz) bekliyor, kaynayıncada en kısık ayarında 25 dak pişiriyorsunuz. hepsi bu. 5 dak yapılıyor 25 dak da pişiyor. Toplamda 30 dak da kekiniz hazır.

Şimdi suda piştiği için kızarmıyormu? diye soranlar var. Evet altı ustu kekin kızarmıyor. Bunuda kakao ile örtmüş oluyoruz. Fakat bu tadında muhteşem bir değişiklik oluyor. Ne kek ne Islak kek tadı bildiğin browni, yumuşacık bir kek oluyor. Toplamda 10 dilim çıktı. Hatta daha ince dilimlesem 12 dilim çıkıyor. Üstüne çikolata sosu dökebilirsiniz.

Biz pişer pişmez anında yediğimiz için, zaten 10 dakikada kekin yarısı yoktu.







21 yorum:

  1. En kisa zamanda denemeli ellerine saglik canim♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. hem sen alasini yaparsin

      Sil
  2. canım ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor ellerinize sağlık. Eskiden düdüklü tencerede yapardım. Birde bunu deniycem teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duduklu tenceremi... aa sanki animsiyorum kucukken annem yapardi yada toprakda pisiriyordi karistiriyor olabilirim. Mutlaka denemlisin

      Sil
  4. heee demek tencere keki dedikleri buymuuşş, ama çok güzel oluyor bu tencere keki yaa, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim o tencere keki bu tencere keki :) tskler

      Sil
  5. çoook merak ettim şimdi :) tarifi benim normal kek tarifime benziyor az un ile yaparım ama hiç böyle pişirmedim Denerim ben bunu :) sonra nan namm nammmm yerim :) Ben diğer yazılarını incelemeye koyulayım. Malum çoook geç keşfetmişim seni :)bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim az malzeme cok leziz cok pratik. Su an yazarkrn bilr yapasim geldi inan :) eski yazilarim o kadar cok ve kaliteliydiko bir talihsizlik sonucu cogunu hemde bircougunu kaybettim.:(bloguyeniden adam etmeye calisiyorum iste

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Evet canim 30 dak. Sonra kapagi bi aciyorsun muhtesem kabarmisligi gorunce zaten sevindirik oluyorsun

      Sil
  7. harika görünüyor hemen deniyeceğim

    YanıtlaSil
  8. Denemek isterdim ama benim büyük boy tencerem yok ki:)

    YanıtlaSil
  9. Harika fikir,bazen sadece kek için fırın yakmak istemiyorum,o zaman tencerede yapmak süper olur,eline sağlık,afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  10. tencerede keki denemiştim sanki daha bir lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
  11. mutlaka deniycem..takipteyim bana da bekelrim
    http://nevanurkece.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...