3 Aralık 2013 Salı

ÖRGÜ BERE VE BOYUNLUK ÖRDÜM

Esselamu Aleykum;

Kızımın bu sene bere ve boyunluğu yoktu. Elime alıp da örmeye fırsatımda olmadı. Dişarı çıktığımda öyle istediğim gibi  bir takımda bulamadım. Birde bu boyunlukları atkılardan daha kullanışlı buluyorum artık. Hemde hemen örülüp bitmesi beni sevindiriyor.

İpimi bir kaç yıl önce almıştım. Bundan ne yaparım diye hep düşünmüş fakat, nedense bere örmek hiç aklıma gelmemiş. Çünkü tamda bere için biçilmiş kaptan. Hem büyük şişle örüyorsunuz, hem hemen bitiyor, hemde büyük şişle örmenize rağmen sert durmuyor.

Öyle hırs yaptım ki,önceki  otururken bereyi, dün akşam otururkende boyunluğu bitiriverdim. Kızım da sabah okuluna giderken oh sicacık takdı.

Geleleim aşamalarına;

İlk ördüğümde bere için 60 ilmek başladım ve iki ters iki düz lastik ördüm. Bu ipinizin kalınlığına ve baş çevrenize göre değişir. Lastiğin boyutunu daha yüksek tutabilirsiniz.


Lastiği 7-8 hatta 10 cm ördükten sonra 5 ilmekde bir bir defa artırarak düz örgüye geçiyorsunuz. İki sıra ördükten sonra 10 ilmekde bir bir defa artırarak düz örgüye devam ediyorsunuz. Aslında artırma işleminiz  sizin ne kadar bolluk istemenize bağlı. Ben bu şekilde yaptım ve istediğim gibi oldu. Berenin boyutunu yani yüksekliğini ben 1,5 karışdan iki parmak fazla ördüm. Siz biraz daha arkadan sarksın isterseniz daha yüksek örebilirsiniz. Son 4 sıraya geldiğimde 5 ilmekde bir 1 defa kestim . son 3. sırada da aynı işlemi yaptım. Fakat son iki sırada bir kestim bir ördüm. Böylelikle birden büzülme oluştu ve tok durdu. Ben çok sarksın istemiyordum.


Berenizin bitmiş hali bu. Camel renkli kısmından ben birde fiyonk ördüm 8 ilmekden. Ortasınıda büzdürüp pembe renkli ipden dolayıverdim. İpim buklet tarzı olduğundan bütün örgü bozukluklarını kapatıyor. 




Berenin arkadan görüntüsü işte bu şekilde. Kukuleta tarzı gibi arkasını sarksın istiyorsunuz berenizin yüksekliğini istediğiniz boyuta kadar devam ettirebilirsiniz.



Gelelim boyunluğa. Niyeyse onu çekmemişim ama, anlatabilirirm. 75 ilmekle başlayıp iki ters iki düz lastik örerek 22 cm ördüm. Sonra sağdan 26 cm soldan 26 cm birden keserek ortada kalan kısmı  22 cm daha ördüm. Kızımın önünden sarkan kısım bu sonradan ördğüm 22 cm lik kısım. O kısmı ne kadar uzun isterseniz o kadar uzatabilirsiniz. Bazen o kısma ben saçak ekliyorum bazen oya.  Kızımın montunun içinde kalıyor o sarkan kısım diğer tarafda sanki boğazlı kazak giymiş havası veriyor. İlk ördüğüm 22 cm lik kızım kızımın boynundaki kısım. Orayı ne kadar yuksek örerseniz boynundaki kısım daha yukarı çıkacaktır. Şu an bizimki ikiye katlı. Açtığında ağzını kapatıyor.
 Umarım pratik bere örneği arayanlara fikir olmuştur.
Hayırlı ve huzurlu kalın...


10 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel olmuş... Ayrıca maşallah güzel kızınada çok yakışmış güle güle kullansın :)

    YanıtlaSil
  2. Her ikiside cok guzel oodu benim guzelligimede cok yakisti iyi gunlerde giysin,emegine ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş ellerinize sağlık.güzel kızınıza da pek yakışmış.

    YanıtlaSil
  4. Şapka tam istediğim gibi, çok sarkanları değil böylesini seviyorum. Ama yapabilir miyim emin değilim. Örgü ve tığda acemiyim hem de çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapabilirsin. Sayilarini verdim zaten . Duz orgu orebiliyorsan islem tamam. Bende acemiyim merak etme.

      Sil
  5. emegıne saglık harıkaaaa olmus..sevgıler

    YanıtlaSil
  6. cok guzel olmus elınıze saglık

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...