9 Aralık 2013 Pazartesi

ARKASI UZUN ÖNÜ KISA ÖRGÜ ÇOCUK HIRKASI

Esselamu Aleykum;

Bu arkası uzun önü kısa akımından minik kızımda nasibini aldı. Oldum olasıya bu tarz detayları çok severim zaten. İlle bi yerde ya fiyonk ya verevlik ya çiçek ya böcek ya pili falan birşey olacak yani.

Kızımın ölçülerinde, şişe yakadan başlayarak ilmek sayısı başladım. Bu sizin ipinize ve şişinize vede çocuğunuzun ölçülerine göre değişiklik göstereceğinden kendi sayımı vermiyorum. Epey bir uğraştım hatta, elimde uzun süre kalan sayılı işlerden biri oldu. 2,5 no ile örünce malum ilmek sayısı beni öldürdü....

Yakadan gerekli uzunluğa ulaşınca örgüm, kollarını ayırdım. Önce sırayla kolları örüp bitirdim. Kol içlerini iki ters iki düzden biraz uzunca lastik örerek bitirdim. Aynı işlemi diğer kolada uyguladım.

Kollar bitince bedeni örmeye devam ettim. Göğüs atına gelecek yere yine lastik ördüm,  yaklaşık 5 cm. Lastik bitiminden düz örgüye geçtiğim sırada tam arka ortada bir artırma uyguladım. Artırmayla birlikte örmeye devam ettim. Ben aslında daha uzun bir model istemiştim ama, artık şişe sığmayınca ve örgü zorlaşınca bitirmek zorunda aldım. Verevliği vermek içinde her sırada iki kenardan 10 ilmek keserek örgüme devam ettim. Arkadaki o verev olan kısmıda her sırada 5 ilmek keserek bitirdim.

Sonra yaka uçlarına ve etek uçlarına kalın ipten yani yine kazak ipinden böyle bir tığ işi uyguladım. Yakayıda aynı işlemle  bitirdim. Yakayı aslında daha geniş tutacaktim ama olmadı. Daha bir bebe yaka modeli eminim daha çok yakışacaktır.









3 Gündür yoğun bir kar yağışı var buralarda. Dün durdu yağış ama sanırım bugun yıne olacakmış. Arabaların üstünden ne kadar yoğun olduğunu anlayabilirsiniz. Yaklaşık 45-50 cm e ulaştı.






9 yorum:

  1. A.s. cnm hirka cok guzel olmus modaya da uymus :) kizinda cok tatli maşallah benimde 2 kizim var 8 ve 2,5 yasindalar buyuk kizim simdiden her kiyafetime ortakci begendiklerini anne bunu fazla giyme buyunce ben giyerim diye ayirttiriyor cocuk iste :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler mesudecim. Benim kizlarimde buyugu 11 kucugu 3 yasinda. Buyugu coktan el koydu. Artik ustleri ortak giyiyoruz

      Sil
  2. Gule gule giysin cok guzel olmus,kar dersen harikaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim. Kar harika -ydi:)

      Sil
  3. canım çok şık olmuş küçük hanım güle güle giysin :) seninde ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Değişik güzel bir model olmuş ellerine sağlık canım sıcacık tutsun şu günlerde özellikle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekurler abla. Sicaga ihtiyacimiz var her taraf gar gis giyamet:)

      Sil
  5. Kar yine çok yağıyor anlaşılan oralara çocukluğumuzdaki gibi
    Kızın ırkayı güle güle giysin çok beğendim
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...