4 Şubat 2013 Pazartesi

SADRAZAM LOKUMU

Esselamu Aleykum;

Bu tarif benım meşhur İstridye Böreğimin tarifinden sonra benimle aşikar olan tariflerden birri. Yapımınıda yemesinide sunmasını da çok severim. Zor gibi gözüksede benim elim alıştığı için artık hemencecik yapabiliyorum. Elimden geldiği kadar resimlemeye çalıştım arkadaşlar Önce malzemeler:

Keki için;

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 su bardagı un
kabartma tozu

Kreması için;
2,5 su bardagı süt
4 yemek kaşığı un
Yarım su bardağı şeker
Damla sakızı yada vanilya

Islatmak için:
Süt
Hindistan cevizi
İçine  muz (2 adet)

Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılıyor. Sırayla un ve kabartma tozuda koyulup çok yoğun bir hamur elde ediliyor. Ben mini fırın tepsisinde 2 defada pişiriyorum. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye incecik yayıyoruz. Yayması zor:)) Kabarıp beyaz pişiriyoruz ki buda hemencecik oluyor hemen alıyoruz. Sıcagı sıcağına Yağlı kağıdı ile birlikte sarması kolay olsun diye rulo yapıp soğumaya bırakıyoruz.




Kremasının bütün malzemelerini karıştırıp muhallebi gibi pişiriyoruz. Yoğun bir kıvam elde etmiş olacaksınız ki ara ara karıştırarak soğumaya bırakıyoruz.

Kekleri 10 eşit parçaya bölüyoruz. Bu tariften 20 adet çıkyıro yani. Şekildeki gibi. Boyut size kalmış. Bütün yapıp baton pasta gibide yapabilirsiniz Önce krema sonra muz dilimleyip kıvırıyoruz. Sardığımız ruloları heryerini öyle böyle sute batırıp hindistan cevizine buluyuoruz.

Resimleri bir hata sonuçu kaybettiğim için bu resimler netten alıntıdır.







Hayırlı ve huzurlu kalın....

13 yorum:

  1. Ben buna bayılırımmmm birde sen yapsan da yesem keşke:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yeterrki gel bana sadrazam lokumu sarayım sana....

      Sil
  2. bu gün annem benden lokum tarifi istedi. buna benzer bir tarifi anneme gösterdim " amaaaan çok zahmetliymiş boş ver "dedi ,ama merak ediyorum tadını . en kısa zamanda yapayım bende =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeynilcim aslında göründüğü gibi zahmetli değil ama ilk defa insan beceremıo ama ikincide gayet ii alışıo

      Sil
  3. bu lokumu yapmak bir nasip olmadı :((
    ellerine sağlık canım....
    çok güzel tadı var biliyorum :))
    hıııım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok değiik bir tadı var hemde.

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyorlar.En kısa zamanda denenmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle pişman olmayıp aksine aışkanlık yapacatır

      Sil
  5. mmm!kızlarım çok seviyor.epeydir yapmamıştım.yeniden yapayım bu ara.bloğunuzda epey gezindim.çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz.insanın böyle el becerilerinin olması çok güzel bir şey.elinize emeğinize sağlık.bana da beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bende denemiştim harika tarif :)

    YanıtlaSil
  7. hımmm denicemm :) ellerine sağlık arkdşım

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik canim kesinlikle denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede kesin denemelisin. bak yıne canım istedi:)

      Sil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...