3 Ocak 2013 Perşembe

HAMUR ÇORBASI

Esselamu Aleykum;

BU ara işlerim yoğun. Diktiğim bir kaç parça ürünün yok fermuarı yok provası yok eni, boyu problemler çıktığı için yarım işler bırakıyorum ...En sinir oldugum şey yarım işlerdir. Neyse bunlar bitsin toparlayacağım inş. ortalığı.

Bu arada bugun hamurlu çorba yaptım..Netten batım ama doğru durust tarif veren yok en iyisimi dedim bunu ben bi postlayım..

Biz ailecek çok severek yeriz. Özellikle kışı aylarında ve canım biraz mantımsı şeyler çektiğimde hissederim bu çorbanın yokluğunu...

Malzemeler:
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 rendelenmiş kuru soğan
Tuz

Yapılışı:
Malzemeleri hepsini karıştırıp bir hamur elde ediyoruz. Unu az gelirse siz ilave yapabilirsiniz. Sonra hamurdan findık büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlıyorsunuz. Birbirine yapışmaması için un serpilmiş bir tepside biriktiriyoruz.Ben benim minnakın huzursuzluğu yüzünden gelişi güzel yaptım.






5 Su bardağı suyu bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynayınca içine top hamurlarımızı atıyoruz. Hamurlar pişmeye yakın suyunun özleşmesi için yarım çay bardağı un ile suyu ezp ilave ediyoruz. Hamurlarımız pişene kadar sıvılığını ayarlayarak kaynatıyoruz.



Pişince bir tavada yağ ve kırmızı biber eritip çorbamıza ilave ediyoruz. İsteğe göre yoğurt da ilave edebilirsiniz.


Yanına salatadan başka hiç birşey yapmayın arkadaşlar. Yoksa kalır. Kendisi hem çorba hem ana yemek hemde makarna yerine geçtiği için hepsi bir arada çıkmış oluyor.

Afiyet olsun löp löp et olmasın enerji olsun:)))

Hayırlı ve huzurlu kalın..

3 yorum:

  1. Çok ilginç ilk kez görüyorum böyle bir lezzet:)Yerken hamur tadı gelmiyor mu?
    Cuma.n mubarek olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok abla gelmio zaten misket buyuklugunde yapnan lazim hamurlari iyice pisiyorki..
      belki buyuk yapip ii pismesse hamur tadi gelebilir.
      benim basima gelmedi ole bisi.
      bunlar biraz buyuk oldu ama!
      tadi manti ve un corbasi tadinda
      hayirli cumalar

      Sil
  2. merhaba biz buna benzer atma hamur dediğimiz bir çeşit makarna yapıyoruz...servis yaparken süzüp keş ve cevizle süsleyip üzerine tereyağı döküyoruz... güzel görünüyor mutlaka çok lezzetlidir,ben de deneyeceğim inşallah ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...