11 Ocak 2013 Cuma

FELLAH KÖFTESİ

Esselamu Aleykum;

Daha 2 gün önce blogger arkadaşlarımdan birinde gördüğüm ve hemen denediğim bulgurlu köfte adı altındaki yemeğin aslı Fellah Köftesiymiş onu öğrendim...

Biz çok memnun kaldık. Hatta benim gonca yediyse çoğu kişide yer yani o kadar. Nette biraz araştırma yaptıktan sonra, değişik tarifler var çünkü....ben benim usulce yaptım. Mantı derdinden kurtuldum.. Oh ne ii oldu .. Hatta bizde meşhurdur kızlarla bir araya geldik mi bu tarz şeyleri pek severiz. İstiridye börekten sonra yeniden meşhur olacağım sanırım:))))

Gelelim tarife:;

Malzemeler:
1 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvı yağ(olmasa da olur)
Tuz
Yarım yemek kaşığı salça(ben renk vermesi için kullandım , olmasada olur)
Hamur hali alana kadar yeterince un

Sos için:(benim üsülüm)
1 çay bardağı rendelenmiş domates
1 yemek kaşığı salça
1,5 su bardağı su
Kırmızı biber
Tuz
Sıvı yağ

Yapılışı:
İnce bulguru sıcak su ile iyice şişiriyoruz. Şişince içine yumurta, salça, tuz, yağ ilave edip yoğuruyoruz. Hamur halini aldığından emin olana kadar un ilave edip şekil verebileceğimiz yumuşaklikta hamur elde ediyoruz. Elimizle ceviz büyüklüğünde misketler yapıp ortalarını bastırıyoruz. Hafif ıslatılmış tepsiye diziyoruz. Yağ ve tuz ile kaynatılmış derince bir kaptaki suya sıra sıra atıp haşlıyoruz. Haşlanan köfteler suyun yüzüne çıkacaktır, hemen alıyoruz.






Haşlama işi bittikten sonra sosunu hazırlıyoruz. Sos malzemelerin hepsini sırasıyla ilave edip kaynatıyoruz. Kaynayan suyu biraz ılıdıktan sonra köftelerimizin üzerine döküyoruz. Tabağa aldığımız köftelerin üzerine sarımsaklı yoğurt ve maydanoz ilave edip afiyetle yiyoruz.


Sosun bu kadar yağlı göründüğüne bakmayın. Sıvıyağ kullandığım için yüzeyde birikiyor:))



11 yorum:

  1. oowww çok lezzetli gözüküyo ellerinize sağlık :) Bu arada bloğumdaki problemi çözdüm beklerim tekrar;)

    YanıtlaSil
  2. valla karnımı acıktırdın yahuuu ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Herçeşidini yaparım ben bunun soslusu sebzelisi hatta yğurtlusu.
    Senin tarzında güzel olmuş ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  4. aleyküm selam canım,
    biz bunun yogurtsuz halini yapıyoruz adına da sarmısaklı köfte diyoruz

    YanıtlaSil
  5. bu süper bişiy olmuş canım ellerine sağlık............

    YanıtlaSil
  6. Bu ço kgüzel bir lezzet bende yıllarca Adana'da hemşirelik yapmış bir arkadaşımda yemiştim, o günden beri aklıma estikçe yaparım afiyet olsun çok güzel görünüyor ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık:) yeşil mercimek salatasını sormuşsunuz havuçları çiğ rendeledim :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık
    yaparım bende arada ama bnmki biraz tembel işi :)
    böyle şekil vermem top top yaparım o şekilde yoğurtlarım :)

    bunuda denicem bende dicem fellah köftesini yaptım die;)

    YanıtlaSil
  9. hım unutuyodum :)
    seni2013 ten isteklerin miminde mimledim..
    Bakalım nelermiş senin yeni yıl beklentilerin
    şimdiden merak ettim :)

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık güzel görünüyor.blog acmadan öncede yani uzun zamandır takip ediyordum şimdi de takipteyim.

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...