29 Eylül 2012 Cumartesi

PEPLUM DİKTİM

Esselamü aleykum;

Sonunda her yerde dır dır edip anlata anlata bitiremediğim, daralta daralta daraltamadığım, dike dike bitirremediğim, sizler için küçük ama, benim gibi acemi için büyük bir iş olan peplum bluzumu bitirmiş bulunmaktayım.

Bu peplum ve güneş pileli kalem eteğim yüzünden Zeynep Ablamın başını çok ağrıttım Hakkını helal et ablam. Her daim çok saçma basit sorularımı bile cevapsız bırakmayıp tam bir acemiye anlatacak şekilde açıklama yaptığı için de çok teşekkür ederim.

Neyse gece gece ben çok vıdı vıdı etmeden peplum bluzumu ve maksi, arkası güneş pileli, kalem eteğimi sizlere sunayım. Bayağı işler geldi başına ama kurtardım en sonunda.

Bu dikişin bana öğrettikleri;

_Burda dergilerindeki kalıbın normal kendi bedeninizden 1 hatta 1,5 beden daha büyük olduğu
_Üstünde değiştirmek istediğim tarafları kalıpta iken oynamam gerektiğini aksi halde; dikim bitince "aaaa ben burasını böyle istemiyordumki" dendiği...
_Kalem eteğin o kadar da basit olmadığını heleki güneş pile denen illetle ne kadar uğraştığımı
_Güneş pileyi araştırmadık yer bırakmadım, günlerce aklımda planladım ama oturtamadım fakat;meğer ben bu tekniği biliyormuşum sadece biraz yakınlarda aramam gerektiğini.

Şalımın kesinlikle kombinle alakası yok o an başımı kapatmak için kullandım.Eteğim maksi kalem etek arka yırtmaçı oldukça uzun tutup güneş pile kullandım.

peplum :  8/2012 114 nolu model
Etek:       9/2012 sayı 128 nolu model







Lütfen dikiş hatalarım ve teknik yanlışlarımın kusuruna bakmayın . Hiç bir teknik bilgim yok hep araştırmalarım ve kulaktan duyma bilgilerim var. Kesinlikle 2 ay aksak bir mahalle kursundan başkada bir yere gitmedim. Annemden gördüğüm, sizlerden fikir ve bilgi edindiğim, kitap, dergi ve netten yaptığım araştırmalarım sonucu ancak bu çıktı

Hayırlı ve huzurlu kalın....

25 Eylül 2012 Salı

NAR ÇİÇEĞİ BLUZ DİKİMİ

Esselamu aleykum arkadaşlar;

Bu bluzu yapalı bayağaı oldu giydim bile bir kaç kere. Tek sorunum şifon keten karışımı bişiymiş ki, buda çok kırışıyor demek oluyor. Kol kıvrımları anında buruşuyor deli ediyor beni. Uzun süre çıkarmamışım hissi veriyor:((

Bu sefer beniım gibi acemiler için patron olmadan nasıl bluz dikeriz tek tek resimledim. Elimizde beğendiğimiz bir model olması yeterli.

Beğendiğiniz bir modeli (38-40 beden için bana 1 metre yetiyor) kumaşınıza 2 kat olarak koyup dikiş payı vererek çizip kesiyorsunuz


Ben eğrilik olmasın diye bedenin ortaya gelince kumaşı ikiye katlayıp öle kesiyorum. Bedende göğüs altlarında penslerim var onlarıda işaretliyorum.


Bu bedenin kesilmiş hali. Ön yakaya istediğim oyukluğu vererek kesiyorum.



İşte böyle;


Sonra kollarıda kumaş katına koyup çizip biçiyorum. Diğer koluda kestiğim kolun tersinden biçiyorum.



Bunlarda kollarında kullanmak istediğim fiyonklar.


Yaka pervazı içinde yakayı oyduktan sonra ona göre kesiyorum.


Sonra yapmanız gereken parçaları tek tek birleştirmek ve zigzagını çekmek. Ben kol kenarlarını hazır modelde beğendiğim şekilde yırtmaçlı yaptım.Yırtmaçları fiyonkla ayırdım. herkes bilir bu fiyonklrı başka renkle yapılıyor genelde.Ama ben kombin sıkıntısı olmasın diye kendi kumaşından yapmayı tercih ettim.Yaka kısmınada yırtmaç verdim orayıda elimde yaptığım ip biritle kapadım.Kol ağızlarını fakir kol boyutunda tutup lastik geçirdim.Kısa tuttum çünkü zaten kumaşım ince içine birşey giymeden giyemiyorum.

24 Eylül 2012 Pazartesi

İSTİRİDYE BÖREK TARİFİ

Esselamü aleykum

  doğum günü hazırlıkları postumda bahsettiğim kolay lezzetlü az malzemeli böreğin tarifini yayınlyacağım demiştim. Bu böreği ölesine amacım sadece post hazırlamak olsun diye yapmıyorum arkadaşlar gerçekten ama gerçekten denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
 6 adet hazır yufka(paket yufkası olmayacak , bilakis yufkacıların o yumuşak yufkalarından)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su
üstune yumurta sarısı

İç malzeme:
isteye n istediğini  koyar arkadaşlar:)

1 yufkayı 4e bölüyoruz. Tek bir parçasına su ve sıvı yağlı karışımdan sürüyoruz.


Sonra sivri tarafından baş parmağımızla ileri doğru büzüyoruz.




Bu hale gelince iki ucu öne doğru üst üste koyuyoruz.


Üst üste getirdiğimiz uca malzememizi koyuyoruz ve dolamaya başlıyoruz.



En sonuna kadar doladıktan sonra TERS çevirip tepsiye diziyoruz.


Üzerine yumurta sarısı sürüp pişiriyoruz.(pişmiş hali netten alıntıdır)


Püf noktalarına gelince;

Çoğu kişiye göre güzel ama 1- 2 kişi çok yağlı olduğunu söledi. Aslında içinde su olduğu için yağ sanılıyo hepsi. Ben bir defasında yağı 4/3 yaptım . Suyuda azalttığım yağ kadar çoğaltıım. Daha iyi oldu. Pişince tepside bayağı yağ birikiyo. İsterseniz hemen yağını alın yoksa anında börek geri çekiyorrrrr.

Afiyet olsun.

Hayırlı huzurlu kalın

23 Eylül 2012 Pazar

AYAKKABI YENİLEDİM

Esselamü aleykum;

Hangardan aldığım ev babetlerim bana biraz sıkı geldiği ve benimde ısrarla giymeye devam ettiğim için arka ortadan yırtılmaya başladı. Benim büyük kızın ayaklarının maaşallahı olduğundan benim ayakkabı ona oldu.Baktım bu arada evde giyiyo, dedim ben buna bi el atayım.

Önce arkadaki yırtığı ayakkabıcıda diktirdim. Oda bir dikmişki sormayın; deli kızın bohçası gibi dikmiş de dikmiş.....

Her neyse ;

Arka kısmını toz pembe kurdela ile fiyonk yapıp yapıştırdım.

Ön kısımlarınıda eski bir ayakkabıdan atmadığım zimbalarla süsledim. Kızım okul günü yeni ayakkabısı ile okula başladı.

Sonuç mu süper oldu fakat ben aceleci ve ilk denemem olduğu için slikonla virleyksin yapışmayacağını akıl edemedim. Keyfinden değilmiş vesselam özel yapıştırıcı kullanıyordu herkes. Bu bana ders oldu baktım kopacak gibi tekrar geri söktüm adammmm gibi yapıştırıcı bulana kadar ayakkabı eski halinde.

Fikir vermesi adına paylaşıyorum.
NOT: Ayaklar bana ait değildir!:)









20 Eylül 2012 Perşembe

DOĞUM GÜNÜ HAZIRLIKLARI BİR KAÇ FİKİR

Esselamü aleyum;

Doğum günüydü, okuldu, hastalık dı derken bloğa bir türlü uğrayamadım. Bide bu aksak klavyenin yüzünden çoğunuzua yorum bırakamıyorum bile. Ama kurtuldum çok şükür sonunda.

Gelelim kızımın doğum gününde hazırladığım hazırlıklar(garip bi cümle oldu:))Hem ev ortamında yapılabilecek küçük sürprizler küçük tüyolar....Hemde bir kaç mama tarifleri...

Buyrun;

Elmali çikotopları görsel olarak servis etmek için böyle birşey yaptım. Renkli postitlerden bayrak yapı renkli bir masa olmasını sağladım.



Bunlarda 1, akşam misafirlerime hazırladığım kokulu mumlar ve çocuklara hazırladığım içinde çikolata ve şekerlemelerin olduğu keseler.



Sürekli aynı börekleri yapmaktan sıkılan ve benim gibi poğoçası kabarmayan hatunlar için son zamanlardaki favorim olan istiridye börek yeni bir fikir olabilir. Zamanı az olanlar için hem pratif hem ekonomik hemde leziz.Misafirlerdem tam puan alıyor.Bunun postunu ve yapılışını başka postta vereceğim .


Bunlarda 2, gün misafirlerime verilmek üzere hazırladığım dil çubuklarından (abeslang) buzdolabı için magnetli çerçeveler. Bir gün önceki kutlamada çektiğim fotoğrafı bastirip yapıştırdım. Köşelere renkli kurdela uğur böceği arkaya reklam magneti:) maaliyet sıfır:)Abeslanglar aile hekimimden:)




Şimdi sırada misaiflerime ilk geldiklerinde ikram etmek için fiyonklu kurabiyeler hazırladım. Bir davette görmüştüm ama tarif için en ufak bir bilgim yoktu. Tarif defterimden denedim sonuç tam istediğim gibi.Ne un gibi ufalanan nede taş gibi kurabiyeler tercihiniz olsun. İsterseniz beim tarifimden buyrun...


 
TARÇINLI KURABİYE

4/3 yumuşak margarin
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta(1 tanede olabilir)
kabartma tozu
biraz tarçın
un

Şekilleri kalıpla kesip köşesini de küçük bir kalıpla çıkartmanız yeterli.Tam 100 adet çıkıoyor.Hamuru yarım cm kalınlığında açın.

Bunlarda cici misaiflerimizin cici hediyeleri. Hepsine ayrı ayrrı çok teşekkür ederim.













Kızıma kızlarıma yeni yaşıyla birlikte hayırlı ve sağlıklı günler getirmesini Yüce Rab'bim den istedim.

Şu postu yazana kadar elli kere  kalktım pc başından:))

Hayırlı ve huzurlu kalın....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...