20 Kasım 2012 Salı

MAKSİ ELBİSE, HASTALIK, SON ZAMANLARDA NELER YAPTIM?

Esselamu aleykum;

Aşama aşama kaydettiğim resimlerim benim hatam sonucu kayboldular. Şu an burada gördüğünüz fotoğraflar instagramdan yakalayabildiklerim...üzgünüm...

Bu hafta çok yorucu ve koşturmalıydı. Küçük kızımda perşembe akşamı bırden bıre kusma ve ateş başladı. Öyle şiddetlıydıkı hem fışkırır gıbı hemde çok sık. Öyleki bir saat sonra acile getirdiğimizde çoktan susuz kalmıştı. Serum takmak için damarını zor buldular.

Bir çok tetkik yapıldı ama nafile. Hiç bir mikrop gözükmedi. Doktorların demesine bakılırsa, mikrop varmış ama bu tahlil burda yapılmıyormuş muş...Neyse 2 gun serum ve bilumum ilaç tedavisinden sonra çıktık. Çıktığımız gün bende aynı şikayetler başladı. Dün ise büyük kızımda ve kayınvalidemde. Bu gece de eşimde...Bir mikrop ki öle böle değil bitirdi bizi. Kızımın ishali anca bugün durdu düşünün.







Neyse; hastane işimiz olmadan geçen sene aldığım kumaşlarımdan bir elbise diktim. tamamen kalıpsız. Kumaşım azdı. Adam ısrarla bu kadar kumaştan (180 sanırım) çıkmayacağını söyledi fakat işte çıkarttım...Elbisenin üstünü çok esneyen bir badim den kalıp olarak kestim. Kolları dar geldiği için 10 cm lik bir alk kol ilave etmek zorunda kaldım sonradan. Kolları kısa geldiği içinde, eteğinin kumaşından çift kat çalıştım kol pervazına...



Eteğini ise kumaşımın enının el verdiği kadar, pileleri sağa ve sola yatırarak pile verdim. Eteği bedene birleştirirken(artık akıllandım), astar parçası kullandım. Dike dike öğrendiğim için yavaş yavaş uyduruvermekten çıkıyorum sanırım...

Etekten astan parçadan yakaya fırfır döndüm. Yakası dar olursa arkaya fermuar atarım dedim ama gerek kalmadı. Kumaş esnek olduğundan fermuar çalışmadım. Bel biraz bol mecburen onuda kemerle topluyorum zaten...








Bu arada geçmiş olsun ziyaretlerim geliyor. Rab bim eksik etmesin. Acil tarafından benim kurtarıcım olan mamalardan yapıverdm hemencik..

Gül milföy, kremşantili kurabiye, klasik bisküvili pasta...






Sonuç itibariyle, şu aralar ço iyi olmasakda epey iyiyiz. Özellikle ben hemen toparlanma çabasındayım ki, evdekilere bakabilmek için.Şimdi sırada elimde sipariş bir etek ve öğretmenler günü hediyelerim var...

Hayırlı ve huzurlu kalın....

35 yorum:

  1. Geçmiş olsun canım.
    Rabbim ailene ve sana acil şifalar versin.
    Elbisende çok güzel olmuş benim marifetli arkadaşım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim. böle postu yaparkenden yorum geliyor ya çok hoş tekrar tşk ler....

      Sil
  2. Büyük geçmiş olsun, çoğu zaman bu tarz belirtileri hemen tanımlayamıyorlar, Allah'tan acil şifa dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Canım ya tekrardan çok çok geçmiş olsun Rabbim acil şifalar versin hepinize de.

    Elbise buydu demek..Ellerine emeklerine sağlık.Huzurla sağlıkla giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tskler.....evt buydu...anca bu cikti

      Sil
  4. çocukların hastalığı çok gönlünü yoruyor insanın ama kalkıp yürüdüklerini görünce nasılda mutlu oluyor insan.
    elbisenizde çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonul yorgunlugu hepsine beter....

      Sil
  5. amanın geçmiş olsun,ne güzel ya birşeyler dikebilmek...elbisende gayet hoş olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tskler....ben diktim demek hosuma gidiorrr

      Sil
  6. cok gecmiş olsun canım ya hastalık zor ayrıca elbisen bi harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tsk ederimm....igne oyalari ve hira...

      Sil
  7. geçmiş olsun canım..kıyafetin de gayet şık olmuş eline sağlık..bende temizliği bıraktım dedim bakim kim ne yapmış ilk sana baktım sırayla gidiyorum..temizliği de eşim gelince akşam yapar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapiversm cnm nolck saka saka arada mola gerek....

      Sil
  8. geçmiş olsun hepinize,benimde kardeşim hastalandı onada serum taktılar salgın varmış bu aralar dikkat etmek lazım sevgiler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirimsalgnn...hastaliktn iki gun once kizim hast. wc sini kullandi dr. ondan biluo ama artik bilmiorum.gecti ya ck sukur

      Sil
  9. canım benim çok geçmiş olsun...
    salgın var sanıırm...
    geçenlerde de abimler ailece sırayla hastaneye yattılar...
    uzun sürdü iyleşmeleri...

    elbise çok güzel olmuş...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oxlemistim seni.....
      Salgn ...sizefe gecmsler olsn...tsk ederim

      Sil
  10. ah yavrum yaa çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin inş..
    elbisende çok güzel olmuş cnm güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  11. Çook geçmiş olsun Rabbim beterinden korusun. Elbiseni çok sevdim, azmin zaferi olmuş gerçekten :) gül çörekler de çok leziz gözüküyor nasıl yapıldığını tahmin ediyorum, denicem inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin a.terzi...
      Yapimi basit.serit kesip salam dilimi koyip sariyorsun....

      Sil
  12. Cok cok gecmis olsun. Allah güzel melege sifa versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnnn.tsk ederim vintage.iyiyiz artik

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun canım. Geçen de tavsiye istemiştin postunda hastalık konusunda. Ben yılda bir zatürre başlanğıcım.(pnomoni) vardır. İlk defa bu sene hastaneye yatmadan geçirdim sen bilirsin ama evinde bal pekmez çörekotu zencefili eksik etme. Evin kuru kalmasın. Akciğerler için bol bol bol su için.
    Elbisen için ise söyleyebileceğim şey Terzinin iyisi az kumaştan iyi dikiş diker düsturum olacak Çok güzel bir çalışma olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm evi kuru birskmamsk lszim.....usta terxi dedin ya bana tamamdir.....ole gordugn icn cnm
      .ogrenmm gerekn cokkk sey vr

      Sil
  14. Coook gecmis olsun kuzucuga. elbise de mamalar da super.ellerine saglik

    YanıtlaSil
  15. Çok çok geçmiş olsun hakikaten.. Nasıl bir mikropmuş o öyle hepinize zıplamış. Allah beterini vermesin ishali ateşi geçiyor da işte size de yaptığı gibi süründüürüyor.. Çok çok geçmiş olsun.
    Elbise çok güzel olmuş bu arada. Güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  16. Ailecek hepinize geçmiş olsun.
    Az kumaştan herkes dikemez der annem.Çok şık bir elbise olmuş.
    Mamalarda nefis görünüyor.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. mrhabalar yeni takipçinizim ben dikiş dikmeyi aşk olarak tanımlayan biriyim yanlız dikmeye yeni başladım size sorum olcaktı bu elbiseyi birleştirirken ayrıca bişey yapıyomusunuz birleştirmeyi aşama şeklinde anlatırmısınz kemer takmasını nasıl yapıyosunuz şimdiden teşekkür ederim cvplarsanız bu arada geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle cmekli hosgeldinuz.
      Dikis sever olmsniz ayrica guzel.
      Elbiseyi ust bedene takarken birsry yapmiyorum.olcumu ve pileyi ayarlafiktan sonra etegi ust parcalara birlestiriyorum.kumasim dikerken esneyip bolladmadin die astar parcadini 1,5 cm eninde serit seklinde kesiyorum.alti uste burlestirurken o serid ile birlikte dikiyorum. ki esnemesn siki dursun.

      Sil
  18. cvbınızı yeni okuyabildim sizin anlattığınız gibi birşey kulağıma çalınmıştı ama anlamıyodum çok teşekkür ederim blog sahiplerinin baş belasıyım çok öğrenmek istiyorum kursada gidemiyorum cadım var evde 17 aylık bensiz saniye durmaz bakıcak kimsemde böyle sizlerden anladığım kadarıyla yapmaya çalışıyorum
    tekrar teşekkür ederim

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...