29 Eylül 2012 Cumartesi

PEPLUM DİKTİM

Esselamü aleykum;

Sonunda her yerde dır dır edip anlata anlata bitiremediğim, daralta daralta daraltamadığım, dike dike bitirremediğim, sizler için küçük ama, benim gibi acemi için büyük bir iş olan peplum bluzumu bitirmiş bulunmaktayım.

Bu peplum ve güneş pileli kalem eteğim yüzünden Zeynep Ablamın başını çok ağrıttım Hakkını helal et ablam. Her daim çok saçma basit sorularımı bile cevapsız bırakmayıp tam bir acemiye anlatacak şekilde açıklama yaptığı için de çok teşekkür ederim.

Neyse gece gece ben çok vıdı vıdı etmeden peplum bluzumu ve maksi, arkası güneş pileli, kalem eteğimi sizlere sunayım. Bayağı işler geldi başına ama kurtardım en sonunda.

Bu dikişin bana öğrettikleri;

_Burda dergilerindeki kalıbın normal kendi bedeninizden 1 hatta 1,5 beden daha büyük olduğu
_Üstünde değiştirmek istediğim tarafları kalıpta iken oynamam gerektiğini aksi halde; dikim bitince "aaaa ben burasını böyle istemiyordumki" dendiği...
_Kalem eteğin o kadar da basit olmadığını heleki güneş pile denen illetle ne kadar uğraştığımı
_Güneş pileyi araştırmadık yer bırakmadım, günlerce aklımda planladım ama oturtamadım fakat;meğer ben bu tekniği biliyormuşum sadece biraz yakınlarda aramam gerektiğini.

Şalımın kesinlikle kombinle alakası yok o an başımı kapatmak için kullandım.Eteğim maksi kalem etek arka yırtmaçı oldukça uzun tutup güneş pile kullandım.

peplum :  8/2012 114 nolu model
Etek:       9/2012 sayı 128 nolu model







Lütfen dikiş hatalarım ve teknik yanlışlarımın kusuruna bakmayın . Hiç bir teknik bilgim yok hep araştırmalarım ve kulaktan duyma bilgilerim var. Kesinlikle 2 ay aksak bir mahalle kursundan başkada bir yere gitmedim. Annemden gördüğüm, sizlerden fikir ve bilgi edindiğim, kitap, dergi ve netten yaptığım araştırmalarım sonucu ancak bu çıktı

Hayırlı ve huzurlu kalın....

45 yorum:

  1. çok hoş olmuş ellerine sağlık... =)
    banada beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim hemen geliyorum

      Sil
    2. super olmus yaa.. etek yirtmacinia bayildim

      Sil
  2. bence çok güzel olmuş güle güle giyin cnm.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ufak tefek aksaklıklar olur zamanla daha iyi olursun inşlh merak etme:))) birdaha aklında olsun kalıpları kontrol edip öyle kesmeye başla burdaların bedeni büyük ne yazkki,bende sadece 2 ay bir kursa gittim okadar çoğu şeyi araştırarak öğrendim eğer hevesin varsa allahın izniyle herşey olur sevgiler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ço sormuştum bedeni büyükmü olur burdaların diye pek kimse cvp vermemişti. kendim deneyerek öğrenmiş oldum dikiş paysız kesıcem bir dahakine

      Sil
  4. cok güzel olmuş ellerinize sağlık ay bayıldım maşallah size banada beklerim sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim size geliyorum ki ben zaten :))

      Sil
  5. İkisi de şahane olmuş :) ellerine sağlık, güle güle giy :)

    YanıtlaSil
  6. Kocamann Alkışlıyorum Seni..
    Her ikisi de çok güzel ve başarılı olmuş.
    Ellerine emeklerine sağlık huzurla giy..
    Ne zaman istersen bir tık uzağındayım katkım olmuşsa ne ala..
    Huzurlu pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abla sen olmaasan cesret edemzdim zaten bu kadarına...

      Sil
  7. çok hoş olmuş rengi de tam benlik:) ben de kapılcam galiba bu peplum akımına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma haftalarca peplum diye öldüm ben kısmet anca bu gune oldu. hatta geçen yıllardan aklımda canlandırmıştım bu yıl moda oldu. çok severim verev yada kloş kesimli etekleri üstleri

      Sil
  8. çok güzel olmuş canım...
    yine marifetlerini döktürmüşsün...

    ama bu ceketi 38 bedenlerini giymesi çok daha iyi olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfirullah bişiler çıktı bu sefer ortaya
      yok ya bence 42 bedene kadar giyilebilir.

      Sil
  9. ellerine saglık sekerım cok hos olmus:)

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık çokhoş olmuş hatta tebrikler blgim yok demişsin ama zor işlere girişmişsin:)))çokta hoş olmuş

    YanıtlaSil
  11. Cok guzel olmus hakikaten!gule gule kullanin

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  13. Çok fazla ayrıntısı olan ve bir acemi için çok ustaca bir blüz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Eteğin yırtmacındaki detaya da bayıldım pepluma da çok yakışmış güle güle giyinin :)

    YanıtlaSil
  15. PEMPE HEM RENGİ HEM MODELİ ÇOK GÜZEL OLMUŞ SİZEDE ÇOK YAKIŞMIŞ

    YanıtlaSil
  16. uuuuu canımcım çooohhoş olmuş bana fikir veriyorsun diktiklerinle ♥ :) nasııll bi kumaştan diktin üstünü ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnmmm tşk ederim...
      kumaşım bildiğin kumaş yani şifon krep keten falan değil..
      ama kumaşım hafif dik duran bir kumaş yanı elinle masaya bıraktığında yığılmıyor hafif dık duruyor...
      eplum kısmıda o yuzden kolalı gıbı gözüküor zaten verevine kesiyorsun..
      birde tril tril penyeden dikme istiyorum ben imdilerde oda çok moda
      yada peplum kısmını kloş değilde pilikaşeli dikmek istiyorum kalıp vr nasılsa:)
      30 tane dikerim değişk değişk:)))

      Sil
    2. haha :) bişeyi öğrenince seri üretime geçiyoruz :) hayırlı cumalar canımcım

      Sil
  17. Buyuk basari tebrik ederim :) bende peplum hastasi olsum ama kendime uygun bisi bulamam galiba ya :(

    YanıtlaSil
  18. Bunun aynısını nerdeyse aynı rengini ben de diktim ama gerçekten bu kalıp çok büyük geldi ya hu ben de daralta daralta bir hal olmuştum! Sana çook yakışmış eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Ancak bu çıktı demişsin ama tevazu gösteriyorsun güzel olmuş kıyafetin ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  20. aaa ben bunu nasıl görmemişim harika olmuş canım ellerine sağlık,tek kelimeyle bayıldımmm :))

    YanıtlaSil
  21. ellerinize sağlık bende çok sevdim. peplum hevesi bende de var ancak yakışır mı diye düşünmekteyim hala...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden yakismadinki hele belinizde ince ise

      Sil
  22. merhaba gzl olmuş eline sağlık güle güle giyin inş.ben de dikcem sizin gbi acemiyim bu ara makinemde sorun var bekliyorum en 36 bedeni dikcem sizce paysız mı dikiyim büyük demişsinz?bir de etek gzlmiş sayısı doğru mu ben eylül sayısında 124 nolu etek göremiyorum da??kontrol eder msnz?hangi kalıp acaba?tşk

    YanıtlaSil
  23. Adsiz cok tsk. ederim ben artik akillandim kesinlikle bedenimin bir kucugunu kesiyorum ben 38im 36 yi bicip dikiyorum..etek eylul sayidi 128 nolu yanlis yaxmisim...ben boyunu uxattim yirtmacinida kapatip gunes pile yaptim..

    YanıtlaSil
  24. ben de tşk peki güneş pile nasıl yapılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güne pilenin yapılışını anlatamam çünkü teknik olarak bende bilmiyorum cnm:(

      Sil
  25. çok güzel dikmişsiniz çok beğendim tebrik ederim
    satışta yapıyormusunuz
    yapıyorsanız fiyatı nekadar
    merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satı yapmıyorum sevgili adsız:))ama bir arkadıma aynsıısndan diktim çokkk komik bir rakama.

      Sil
  26. Çok hoş olmuş bnce canım :) hiç te küçük bir iş değil ayrıca :) güle
    güle kullan..
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  27. çok zorlanmışsın ama sonuç muhteşem olmuş. bence peplum herkese yakışmaz sana inanılmaz yakışmış.

    YanıtlaSil
  28. çok güzel olmuş ayrıca rengi süper.bende peplum ceket diktim. kumaş buklet. pek içime sinmedi ama giyeceğim dikene kadar sinir oldum çünkü.

    YanıtlaSil
  29. peplum kısmının kalıbını göstere bilirmisin (kağıt üzerinde çizerek )çok beğendim eline sağlık

    YanıtlaSil
  30. Bence etek de peplum da çok güzel görünüyor canım takipteyim;) Ben de dikiş ve tasarım bloğuma beklerim :) mezuram.blogspot.com

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...