25 Eylül 2012 Salı

NAR ÇİÇEĞİ BLUZ DİKİMİ

Esselamu aleykum arkadaşlar;

Bu bluzu yapalı bayağaı oldu giydim bile bir kaç kere. Tek sorunum şifon keten karışımı bişiymiş ki, buda çok kırışıyor demek oluyor. Kol kıvrımları anında buruşuyor deli ediyor beni. Uzun süre çıkarmamışım hissi veriyor:((

Bu sefer beniım gibi acemiler için patron olmadan nasıl bluz dikeriz tek tek resimledim. Elimizde beğendiğimiz bir model olması yeterli.

Beğendiğiniz bir modeli (38-40 beden için bana 1 metre yetiyor) kumaşınıza 2 kat olarak koyup dikiş payı vererek çizip kesiyorsunuz


Ben eğrilik olmasın diye bedenin ortaya gelince kumaşı ikiye katlayıp öle kesiyorum. Bedende göğüs altlarında penslerim var onlarıda işaretliyorum.


Bu bedenin kesilmiş hali. Ön yakaya istediğim oyukluğu vererek kesiyorum.



İşte böyle;


Sonra kollarıda kumaş katına koyup çizip biçiyorum. Diğer koluda kestiğim kolun tersinden biçiyorum.



Bunlarda kollarında kullanmak istediğim fiyonklar.


Yaka pervazı içinde yakayı oyduktan sonra ona göre kesiyorum.


Sonra yapmanız gereken parçaları tek tek birleştirmek ve zigzagını çekmek. Ben kol kenarlarını hazır modelde beğendiğim şekilde yırtmaçlı yaptım.Yırtmaçları fiyonkla ayırdım. herkes bilir bu fiyonklrı başka renkle yapılıyor genelde.Ama ben kombin sıkıntısı olmasın diye kendi kumaşından yapmayı tercih ettim.Yaka kısmınada yırtmaç verdim orayıda elimde yaptığım ip biritle kapadım.Kol ağızlarını fakir kol boyutunda tutup lastik geçirdim.Kısa tuttum çünkü zaten kumaşım ince içine birşey giymeden giyemiyorum.

6 yorum:

  1. bak ben geldim iste cok hosuma gitti blogunuz çok yalın ve nett yavas yavas inceliyorummm

    YanıtlaSil
  2. çok pratik olmuş gibi görünüyor ama ben şu yaka işini bi türlü beceremedim henüz güle güle giyin

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel olmuş işte ellerine emeklerine sağlık..
    Üşenme bence peplumun fermuarını yeniden yap ..

    Standart yaka oyuntusu:Arka yaka 2cm,ön yaka 10 cm.
    Arka sabit kalır ön yakayı 12,14,en fazla 16 verirsin canım aklında olsun..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Gerçekten fiyonklu falan güzel olmuş güzel günlerde giymen dilegimle.
    Bu arada siz Karabüklümüydünüz. Kumaş bulamamaktan falan bahsetmişmiydiniz...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel anlatmışsın Huzur Moda :) Benim yöntemim de böyledir kalıp falan aramaya gerek yok evde üzerimize olan bir bluz da bayağı kalıptır işte daha basit :) Kumaş da ilginç görünüyor hakikaten keten gibi de durmuyor şifon gibi de :) Güle güle giyinin. Ama ben sadece o fiyonkları beğenmedim o da benim fiyonk sevmemem :)

    YanıtlaSil
  6. nar çiçegi deyince hemen zıplamam lazım ,cok güzel olmuş ,ben cok severim nar çiçegini ...

    güle güle kullan

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...