9 Eylül 2012 Pazar

KIŞLIK HAZIRLIKLAR

Esselamü aleykum;

Tadilat işlerim bitti hamd olsun ya taktım ben yine kuşlık erzaklara.Annemden mi geçti nedir bilinmez yazdan kış hazırlığı yapmak çok hoşuma gider.Rabbim ağız tadı ile yemek nasip etsin inş.

Bu tarifi Oktay Ustadan gördüm.Sadece malzeme listesini yakaladım ve birde kavanozdaki son halini.Dedim hemen yapmalıyım.

Kavanozlara doldurduktan sonra 1 kepçe arttı ve hemen hüplettim.Sonuç: mü-kem-mel.

Şimdi kendi denemelerimle tarifi vereyim;

Patlıcanlı-domates sos

2kilo patlıcan
2kilo domates(yumuşak olmayacak)
10-15 sivri biber
1 büyük baş sarımsak
sıvı yağ
tuz
kırmızı biber

Önce görsel olarak izleyelim;









Toplam 4 kilo üründen 3 kilo kışlık erzak çıkıyor.Ben yarım kiloluk kavanozlara yaptımki tek seferde kullanabileyim diye.


Şimdi de sözel olarak:);

Önce patlıcanları tavla zarı büyüklüğünde doğrıyoruz(bu tabiri hiç sevmiyorum ama....).TUzlu suya basip 5-6 saat siyah suyunun atmasını bekliyoruz.Sonra patlıcanları sıkıp kaba alıyoruz.

Sıvı yağda biber sarımsakları soteliyoruz.Ardından patlıcanları atıp 5 dk kavuruyoruz. Daha sonra domatesleride atıp hatlı ateşte sulanmasına çok fırsat vermeden pişiriyoruz.

Domatesleride koyduktan sonra kaynadıktan sonra 6-7 dk kaynamasına izin veriyoruz.Kapaklarınıda bir ocakta kynatıp sıcağı sıcağına kavanozlara koyup (biz bez yardımıyla)kavanozları ters çeviriyoruz.

Nerelerde kullanabiliriz peki bu sosu;

1-Makarna sosu,
2-Soğanla soteleyip yemek olarak,
3-Kahvaltılarda yada 5 çaylarında direk açıp sarımsaklı yoğurtla servis ederek,
Ve;
4-Karışık pilavlarda kullanabiliriz.


6 yorum:

  1. elinize sağlık, huzurla tüketin inşallah...

    YanıtlaSil
  2. şimdiye kadar hiç kışa hazırlık yapmadım ama yapanlara hep imrendim tembelliktenmıdır bilinmez ama bu çok hoşuma gitti enkısa zamanda yapıcam inş

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık afiyetle yemeyi nasip etsin Rabb.im..


    Sana fermuar yapımı ile görseller hazırladım malini bir göndersene pratikdikis@gmail adresine.

    YanıtlaSil
  4. bi ricam olucak yorum gönderirken çıkan şu kelime denetleyicisini kaldırsann :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kelime doğrulamam kapalı ki cnm...

      Sil
  5. Hımmm ne güzel görünüyor.. Gecen sene ilk kez denedim yazdan hazırlık yapmayı.. Delice bi cesaretle bi çok şeyi bi günde yapıp pert olmuştum ve bi daha yapmam herhalde diye düşünmüştüm :) ama kışın yerken o kadar keyif aldım ki daha fazla daha çeşitli şeyler yapmaya karar verdim.. Bu yaz tazecik anne oldum fırsatım olmadı ama seneye alıcam hevesimi inşallah.. Size de şimdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...