24 Eylül 2012 Pazartesi

İSTİRİDYE BÖREK TARİFİ

Esselamü aleykum

  doğum günü hazırlıkları postumda bahsettiğim kolay lezzetlü az malzemeli böreğin tarifini yayınlyacağım demiştim. Bu böreği ölesine amacım sadece post hazırlamak olsun diye yapmıyorum arkadaşlar gerçekten ama gerçekten denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
 6 adet hazır yufka(paket yufkası olmayacak , bilakis yufkacıların o yumuşak yufkalarından)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su
üstune yumurta sarısı

İç malzeme:
isteye n istediğini  koyar arkadaşlar:)

1 yufkayı 4e bölüyoruz. Tek bir parçasına su ve sıvı yağlı karışımdan sürüyoruz.


Sonra sivri tarafından baş parmağımızla ileri doğru büzüyoruz.




Bu hale gelince iki ucu öne doğru üst üste koyuyoruz.


Üst üste getirdiğimiz uca malzememizi koyuyoruz ve dolamaya başlıyoruz.



En sonuna kadar doladıktan sonra TERS çevirip tepsiye diziyoruz.


Üzerine yumurta sarısı sürüp pişiriyoruz.(pişmiş hali netten alıntıdır)


Püf noktalarına gelince;

Çoğu kişiye göre güzel ama 1- 2 kişi çok yağlı olduğunu söledi. Aslında içinde su olduğu için yağ sanılıyo hepsi. Ben bir defasında yağı 4/3 yaptım . Suyuda azalttığım yağ kadar çoğaltıım. Daha iyi oldu. Pişince tepside bayağı yağ birikiyo. İsterseniz hemen yağını alın yoksa anında börek geri çekiyorrrrr.

Afiyet olsun.

Hayırlı huzurlu kalın

9 yorum:

  1. çok hoş, özel misafirler için ideal...

    YanıtlaSil
  2. çok iştah açıcı görünüyor.sunumu ve şekliylede çok şık.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Hım denemek istediğim tariflerden..Ellerine sağlık güzellik..

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık cok güzel bir tarif banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Dün anneme gittim baktım börek yapıyor kesmiş böyle sıvı harcı sürüyordu dur dedim bişi denicem sen bırak ben yaparım:) bu börekten yaptım resminide çektim..
    Paylaşırım yakında blogda:)
    Ama sıvı malzemesi ve iç harcı farklı..

    YanıtlaSil
  6. bloğumda en çok ıstatıstık alan postlardan biri
    yahu o kadar dikiş dikiyoruz öyle tıklama almıyorum istiridye börek patlama yaşıyor sn zamanlrda.
    ben dikişi bırakıp yeme bloğumu açsam ne:)))

    YanıtlaSil
  7. Cok güzel fotografli anlatmissin istiridye görüntü seklinden dolayimi istridye böregi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt cnm istirdye görüntü şeklinden dolayı...

      Sil
  8. Bunu mutlaka deneyeceğim, denemem başarılı olursa yayınlarım. Bu güzel tarif için gerçekten teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...