7 Haziran 2012 Perşembe

İLK KLOŞ ETEK DENEMEM

Esselamü aleykum;

Yine uzun zamandır bloğumu güncelleyemedim.Ama emin olun yorum bırakamasamda bloglarınızı sürekli gezdim ve fikirler edindim.Bu bozuk kalvye ve net bağlantım birgün beni delirtecek.

Bu ilk yarım daire kloş deneme eteğim.Uzunnnnnn zamandır 2 mt den nasıl çıkartırım diye bayağı geniş çaplı araştırma yapmıştım.Ona sordum olmaz dedi, buna sordum çıkmaz dediysede ben inat ettim "çıkartırım" dedim.

Sonra "zeynep ablaya" birgün baktımki, aaa oda 2 mt den çıkartmış.İşin formülü kısacası şu(ben her ne kadar maillerle zeynep abladan dikiş dersi alarak sıktımsada)kumaşın verevinden çıkartılan yarım daire kloş eteğin kalıbını, kumaşı boyundan ikiye katlayarak kumaşın düz dokuma yönüne kesiyorsunuz. Ön tek parça arka 2 parçadan eteğiniz çıkıyor.Biraz bacak boyunuz ben gibi uzunsa ve yüksek bel yaparsanız ucu başına denk geliyor.

Benim gibi acemilerede püf noktası.O hafif çarpık olan bel dikişde esneye esneye bi hal oluyor.Belinizden neredeyse 8 cm daha geniş oluyor.Mutlaka tela kullanın ve bel dikişini ya bir astar parçası ile yada kurdela ile dikin ki esnemesin..

Fermuar geçirmekte biraz daha ders almam lazım.....



Kızmın yıl sonu balosuna giderken kombinledim hemen.



Buda arka bel kısmı.Ben fiyonk yaptım ve çıtçıtlarla sabitledim belime.Çok hoş bir ayrıntı oldu.

Benim kızımın kombini ise böleydi.Çanta , şahmeran bileklik ve saçlar bana ait.


Şahmeran bilekliğimin yakın fotosunu bir türlü bulamamdm.Resim üstünden ekledim.Bir sonraki postta yakın resmini paylaşırım inşalah.



Çntayıda şu klasik avonun verdiği çantalardan biriydi.Bir kaç yıl içinde çanta döküldü resmen.Atmaya kıyamadım ve arkasından uyduruktan kızıma pörtföy yaptım.Diktim biçtim derken elbisesinin omuzlarına eklediğim zımbalardan çantasınada yapıştırdım.

Bu arada birde küçük fıstığın seneye kısa gelecek olan mevsimlik badilerini kısa kolluya çevirdim.Bu işi çok sevdim bir akşamda 8 badiyi halletmişim..




Benden şimdilik bu kadar.Yeni diktiğim yeşil eteğim, çantanın yapılış aşamaları ve şahmeran bilekliğimin fotosunu paylaşacaım...Hepinizi öpüyorum

22 yorum:

  1. eteğin çok başarılı bence fiyonk detayını çok sevdim.anne kız çok şık görünüyosunuz.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.Aynı renk biraz daha küçük puanlısını bende diktim.Bir gün yayınlarım inşallah.

    YanıtlaSil
  3. A ama şahane olmuş eline sağlık ,kızında ayrı bir şık Maşallah ;)

    YanıtlaSil
  4. @emoş tşk ederim canım çok eksiğim var uydurdum işte,

    @tala bekliyorum canım senın eteğinide,
    @gueen tşk ederim

    YanıtlaSil
  5. Est.. nedemek sıkmak canım rica ederim keyifle anlatırım..Önce ellerine sağlık huzurla giy eteğini çok güzel olmuş evet rengine bayıldım bulmalıyım bu kumaştan çok şık olmuş :) ve neden arkasını dikişli yaptın onuda önü gibi kesecektin:) hatta kumaşı katladığında zaten ön arka hepsi bir çıkıyordu:) neyse bir daha ki sefere öyle yaparsın ama çok güzel olmuş..Bel maalesef verev olduğundan evet esniyor aynı renkten ince kurdela yada kumaşın boyundan ince bir şerit kesip ilk işlem olarak dikersen sorunsuz bitirebilirsin:).
    Fiyongu rengi duruşu her şeyiyle çok güzel olmuş..Ellerine emeğine sağlık. Hayırlı Cuma.lar canım..

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş nasıl bi kumaştan diktin acaba bende dikmeyi istiyorum ama kloş verev olduğu için kendini salmıcak bi kumaş almam lazım :/ bu puantiyeli kumaşın çok hoş olmuş iyi günlerde giy ;)

    YanıtlaSil
  7. Etek çok şık olmuş. Bende beklerim.
    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. @tşk ederim zeynep abla..arka ortası dikişli dolu evt senin anlattığını anladım korktum önü düz gibi yanları kloş olur sadece dıe düşündüm bir ra vazgeçtim...evt bel konusunda öle yapacağım bir dahakıne inş..

    @sedasrc canım tşk ederim evet biraz salmaması gereken kumaş olursa daha hoş olur ama artık viskon an da kloş etekler çok moda..

    @fellow tşk ederim geleceğim..

    YanıtlaSil
  9. Tekrar ben geldim. Dene bakalım yanıtla ya tıkla yanıtla beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl yanıtla yok bak bn yaptım

      Sil
  10. merhabalar hoşgeldim:)) kloş etek bende dikmek istiyorum eğer bidaha dikerseniz katlamasını kesişini göstermeniz mümklün olursa ne güzel olur:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  11. fatma hoşgeldin....memnuniyetle zaten bende zeynep abladan öğrendim..inş bir dahakine yapılışı ile paylaşacağım..

    YanıtlaSil
  12. Ziyaretiniz için teşekkürler. Ben de sizi ziyaret geldim. Çok güzel çalışmalarınız var. Bu eteğe bayıldım. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin özlem...tşk ederim beğendiysen ne mutlu..

      Sil
  13. çok hoş olmuş eteğin:) yalnız bir resimde rengi koyu, diğerinde açık çıkmış.hangisi gerçek rengi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim evm atölyem..ilk resimdeki asıl olan renk. diğeri sarı ışıkda çekildi koyu çıkmış:)

      Sil
  14. çok şık olmuş.. arkadaki fiyonk detayına da bayılırım zaten çok güzel..

    YanıtlaSil
  15. çok hoş olmus ellerınıze saglık benım blogumada beklerım henuz yenıyım blogta :)

    YanıtlaSil
  16. Eteğinize bayıldım çok hoş olmuş :) ben henüz çok acemiyim dikişte, kursa yeni başladım, umarım bir gün böyle güzel şeyler de dikebilirim :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. bence süper. fiziğinizden düzgün olunca herşey yakışmış. ben ceketinizi merak ettim çok güzel duruyor ve çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş elinize sağlık benimd diktiklerimi görmek isterseniz bloğuma beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Canım çok güzel eline sağlık bende böyle kloş uzun bir etek dikmek istiyorum yazlık kendime ama nasıl olcak bilmiyorum :(

    YanıtlaSil

"Hep gelin, hep gelin..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...